ISO 45001 sertifiointi
Yritykselle myönnetty ISO 45001 sertifikaatti osoittaa, että työterveys ja -turvallisuus kuuluvat yrityksen jokapäiväisiin rutiineihin.
DEKRAn sertifiointipalvelu Suomessa on keskittynyt metallituotteita, koneita ja laitteita valmistavien yritysten sertifiointiin.
Olemme osa maailman johtavaa sertifiointipalveluihin, tarkastuksiin ja testauksiin erikoistunutta DEKRA konsernia. Missä yrityksesi sijaitseekin, olemme siellä.
DEKRA on luotettava auditointi- ja sertifiointikumppani. Meillä on yli 200 akkreditointia laadunhallintajärjestelmien, työterveyden ja -turvallisuuden, ympäristön ja tietoturvan sertifiointia varten, sekä olemme rakennustuoteasetuksen mukainen ilmoitettu laitos CE-merkintään liittyvissä sertifioinneissa. Palvelumme kattaa puolueettomat ja riippumattomat auditoinnit sekä henkilöstösertifioinnit eri toimialoille. DEKRAn globaali auditointi- ja sertifiointipalvelu palvelee 50 eri maassa 1800 asiantuntijan voimin.
DEKRAn sertifiointipalvelu Suomessa on keskittynyt metallituotteita, koneita ja laitteita valmistavien yritysten sertifiointiin. Työskentelemme aktiivisesti asiakkaidemme kanssa parantaaksemme heidän toimintaa, laatua, turvallisuutta ja tulevaisuutta. Työmme on muutakin kuin arviointia, otamme huomioon kokonaisuuden, sekä opastamme standardien tulkinnoissa.
Tarjoamme asiakkaillemme mm. seuraavien standardien mukaisia sertifiointeja:
ISO 9001 Laadunhallintajärjestelmä
ISO 14001 Ympäristöjärjestelmä
ISO 27001 Tietoturvallisuuden hallintajärjestelmä
ISO 45001 Työterveys- ja työturvallisuusjärjestelmä
EN 1090-1 Kantavat teräs- ja alumiinirakenteet
EN 1090-2 Vapaaehtoinen tuotesertifiointi
EN 13084-7 Vapaasti seisovat savupiiput
EN ISO 3834 Hitsauksen laadunvalvonta
Seuraavat dokumentit ovat pyynnöstä saatavilla:
Ota yhteyttä!
Sertifiointiprosessi
1.1. Informaatiotilaisuus (asiakkaan toiveesta).
Tämän kokouksen tarkoituksena on esitellä sertifioinninprosessi.
1.2.Projektikokous (asiakkaan toiveesta).
Tämän kokouksen tarkoituksena on esitellä auditoijat ja selventää tarvittaessa auditointiohjelma.
1.3. Esiauditointi (asiakkaan toiveesta).
Tämän tarkoituksena on arvioida asiakkaan järjestelmän tila ja arvioida onko sillä tarvittava valmius sertifioitavaksi. Esiauditointi ei ole osa varsinaista sertifiointiauditointia.
2.1.Sertifiointiauditoinnin ensimmäinen vaihe.
Ensimmäisessä vaiheessa auditoija dokumentoi epäselvät asiat, jotka voivat vaikuttaa toisen vaiheen auditoinnin tuloksiin. Auditoija on tarvittaessa yhteydessä auditoitavaan esimerkiksi puhelimitse tai sähköpostitse, tai voi tarvittaessa käydä asiakkaan luona. Ensimmäisen vaiheen tulokset raportoidaan asiakkaalle.
2.2.Sertifiointi-auditoinnin toinen vaihe.
Järjestelmän toteutus ja sen vaikuttavuus arvioidaan toisessa vaiheessa. Lisäksi arvioidaan ensimmäisen vaiheen mahdollisiin poikkeamiin tehtyjen korjaavien toimenpiteiden vaikuttavuus.
2.3. Uusinta-arviointi (tarvittaessa).
Uusinta-arvioinnissa arvioidaan vakavien poikkeamien ja tarvittaessa myös lievien poikkeamien korjaavien toimenpiteiden vaikuttavuus. Uusinta-arviointi voidaan toistaa tai sitä ei tarvitse välttämättä tehdä, vaikka kyseessä olisi vakavia poikkeamia.
3. Sertifiointipäätös
Sertifiointikomitea tekee sertifiointipäätöksen arviointidokumentaation perusteella.
4. Sertifikaatti ja sinetti
Asiakas saa sertifikaatin ja sinetin todisteena hyväksytysti suoritetusta sertifiointiprosessista. Sertifikaatti voi olla voimassa enimmillään kolme vuotta.
5. Ensimmäinen seuranta-auditointi
Järjestelmän toteutus ja sen tehokkuus arvioidaan otantana seuranta-auditoinnissa. Lisäksi arvioidaan aikaisemman auditoinnin mahdollisiin poikkeamiin tehtyjen korjaavien toimenpiteiden vaikuttavuus.
6. Toinen seuranta-auditointi
Järjestelmän toteutus ja sen tehokkuus arvioidaan otantana seuranta auditoinnissa. Lisäksi arvioidaan aikaisemman auditoinnin mahdollisiin poikkeamiin tehtyjen korjaavien toimenpiteiden vaikuttavuus.
7. Uudelleensertifiointi
Järjestelmän toteutus ja sen tehokkuus arvioidaan kokonaisuudessaan uudelleensertifioinnissa. Lisäksi arvioidaan aikaisemman auditoinnin mahdollisiin poikkeamiin tehtyjen korjaavien toimenpiteiden vaikuttavuus. Uudelleensertifiointi ei tyypillisesti vaadi ensimmäistä vaihetta. Ensimmäinen vaihe tulisi suorittaa (tai määritetyt dokumentit arvioida), jos organisaatioon tai järjestelmään on tehty isoja muutoksia tai jos organisaatiota koskevat säädökset ovat muuttuneet.
Lisää sertifiointipalveluitamme
Ladattavat tiedostot